این مدل همچنین شیشه جلو مناسبتری نسبت به مدل اصلی دارد، برخلاف مدل اصلی نسخه گرنکوپه دارای چهار در است و به همین دلیل سقف آن نیز کشیدهتر است. سقف در مدل استاندارد دارای حالت پانورامای شیشهای است، اما مدل M850i xDrive گرنکوپه در نهایت به صورت آپشن، سقف فیبرکربنی نیز ارائه خواهد دارد.
گرنکوپه سری ۸ در مقایسه با مدل کوپه، ۲۲ سانتیمتر کشیدهتر، ۳ سانتیمتر عریضتر و ۵ سانتیمتر بلندتر شده، همچنین فاصله دو محور جلو و عقب، ۲۰ سانتیمتر افزایش پیدا کرده تا جا برای صندلیهای عقب گسترش پیدا کند، البته در عقب خودرو ۸ سانتیمتر فضا در بالا و ۱۸ سانتیمتر فضا در قسمت پایین (محل قرار گیری پا) بیشتر شده و در نهایت صندوق عقب، ۱۹ سانتیمتر و مخزن سوخت، ۱۹.۸ لیتر افزایش پیدا کرده است.
در داخل کابین، راننده به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتالی کیلومتر شمار و صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم هوشمند مرکزی دسترسی دارد، از دیگر موارد برجسته داخل اتاق میتوان به گرمکنهای صندلی اسپرت جلو، نورپردازی محیطی، صندلیهای تاشو عقب با نسبت جدایی ۴۰:۲۰:۴۰، سیستم صوتی Harman-Kardon با ۱۶ اسپیکر، شارژر وایرلس تلفنهای هوشمند و همچنین نمایشگر HUD اشاره کرد.
بیامو آپشنهای زیادی برای گرنکوپه سری ۸ درنظر گرفته است که مهمترین آن بسته دستیار حرفهای رانندگی خواهد بود، این بسته شامل موارد کنترل کروز فعال، تشخیص نقاط کور فعال، هشدار دهنده عبور از خطوط، دستیار هوشمند پارک، هشدار برخورد از عقب، اطلاعات محدودیت سرعت و دوربینهای محیطی اشاره کرد.
اما از نظر فنی چند نسخه برای گرنکوپه سری ۸ در نظر گرفته شده، مدل اول به پیشرانه ۳.۰ لیتری TwinPower توربو ۶ سیلندر با قدرت ۳۳۵ اسببخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر به همراه سیستم انتقال هشت سرعته خودکار و دیفرانسیل چهار چرخ (به صورت آپشن) مجهز شده است، مدل ۸۴۰d xDrive با پیشرانه دیزلی ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر، ۳۱۶ اسببخار قدرت و ۶۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد، این مدل نیز دارای سیستم هشت سرعته خودکار با دیفرانسیل چهار چرخ به صورت استاندارد است. اما پرقدرتترین نسخه با نام M850i xDrive از پیشرانه ۴.۴ لیتری TwinPower توربو V۸ با قدرت ۵۳۸ اسببخار و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد.
عرضه هر سه مدل از سپتامبر آغاز میشود، قیمت M850i xDrive از ۱۰۸ هزار و ۹۰۰ دلار آغاز میشود و دو مدل دیگر قیمتی معادل ۸۴ هزار و ۹۰۰ دلار خواهند داشت.